Window of Opportunity tijdens O2 lustrum event

Posted on 03/06/2008

1


Afgelopen zaterdag heeft een succesvolle workshop met de innovation game Window of Opportunity plaatsgevonden. Drie teams zochten naar duurzame kansen voor nieuwe materialen. 

O2 Playground 31/5/08 from Jip Eilbracht on Vimeo.

De workshop was een onderdeel van het lustrum evenement van O2, het netwerk voor duurzame ontwerpers.  De rode draad van het evenement hing nauw samen met het thema PLAYGROUND, waarmee met behulp van games  duurzaamheid kon worden ervaren. Deze ervaring kan door de ontwerper worden gebruikt om in de echte wereld ook de stap te maken. Want zoals in een spel de uitkomst voor een groot deel wordt bepaald door de spelers, de spelregels en de kaarten, wordt ook de uitkomst (en de duurzaamheid van die uitkomst) in de echte wereld voor een groot deel bepaald door het gedrag van de spelers (ontwerpers en consumenten), de regels van het spel (wetten, normen, culturen, etc.) en de kaarten ( de materialen en technieken). 

Deze drie elementen kwamen in het hele evenement weer naar voren. Het was een leerzame, speelse dag met sprekers als Erik Tempelman van de TU Delft en Yiftach Sagiv van Essence en drie verschillende workshops. In de workshop Playing with Technology werd de innovation game Window of Opportunity toegepast. Voor drie nieuwe materialen werden duurzame toepassingen bedacht. Het team van nano-plastics zagen kansen in de wit- en grijsgoed branche. De groep die zich boog over Bio-composieten vonden de toepassing van het materiaal in kinderwagens kansrijk. De derde groep brainstormde over Bio-plastics en kwam tot de conclusie dat vele toepassingen kansrijk waren. 

Geïnteresseerd in het toepassen van de Window of Opportunity in uw bedrijf voor uw nieuwste materiaal of technologie? Vraag meer informatie aan door een e-mail te sturen naar info@dusc-innformation.nl.  

Posted in: Activiteit